چهارشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۶

کارآفرینی به روش ما

چند روز پیش با یکی از همکارای خوبم در مورد موضوع جالبی صحبت میکردیم که بد نیست برای شما هم بگم. اصولا افرادی امثال من که نون و آبشون آی تیه و همه چیزو صفر و یک میبینن ، دنبال مکانیزه کردن همه چیزن!!! از نظام اداری بگیرید تا پارکینگ ماشین و غیره. بحث ما این بود که فلان پارکینگ توی دوبی بدون اینکه کسی دم درش ایستاده باشه با یک کارت اعتباری که با اون صاحبش صد تا کاره دیگه هم انجام میده ، کار میکنه و به ازای هر طبقه هم یک مانیتور بزرگ وضعیت جاهای خالی اون طبقه رو نشون میده. ولی ما معمولا یه ده تایی کارت داریم که همش روهم یک کار انجام نمیدن. همکار من معتقد بود که من مفهوم کارآفرینی رو به خوبی درک نکردم!!!! چون ما باید به جای مکانیزه کردن پارکینگ یک عده بیکار بیاریم تو هر طبقه بایستن هی به مردم بگن : برو بالا - برو بالا
از طرفی به من گفت یکی از خودروسازها قرار شده یه دستگاهی بیاره و به ما بده که بتونیم باک ماشین گاز سوزمون رو با گاز شهری پر کنیم!!!! به نظر شما چند ده فرصت شغلی بوجود میاد؟ چند تاش رو من بهتون میگم فرض کنید کافیه فقط حواس صاحب خودرو پرت شه باک بیش از حد پر شه و منفجر شه
الف - کلی نیرو برای آتش نشانی می خوایم
ب - کلی نیرو برای امداد می خوایم
ج - کلی دکترو پرستارمیخوایم که برن تو بیمارستانها
د - یه عالمه نیرو برای بیمه میخوایم
ه - به دلیل از بین رفتن همه چی از جمله ماشین و خونه و غیره کلی کارگر و مهندس و معمار و بنا برای تولید و ساخت و ساز میخوایم
و - از همه مهمتر کلی رئیس میخوایم که اینهمه آدم رو بذاره سرکار!!!!! مگه نه؟

۲ نظر:

ناشناس گفت...

Faghat khastam begam vaghean az javabet be http://aplacetolivein.blogspot.com/ vaghean mamnunam, mibinam ke dige harfi baraye gofta nadare, man chand bar ba n khanom bahs kardam vali didam fayd enadare, kolan moshkel ziad dare! Be har hal, thanks! Kasaee ro ke be tarikh iran va tamadon o farhangesh ehteram mizaran ro bayad mohtaram shemord.

Unknown گفت...

به محمد رضا : دوست عزیزممنونم از کامنتت ولی باور کن من اصلا قصد بی احترامی یا حال کسی رو گرفتن رو ندارم ولی اعتقاد من اینه که با تاریخ و فرهنگ هیچ کشوری نمیشه شوخی کرد و همه رو با یک چوب زد. من مدتهاست وبلاگ جایی برای زیستن رو میخونم ، الحق و النصاف هم مطالب جالبی توش دیدم اکثرا هم نظری نمیدم. ولی یک جای قضیه تو پست آخری میلنگید که ترجیح دادم پاسخی رو بنویسم. به هر حال از بذل توجه شما ممنونم. دوست دیگری هم به طرفداری از این وبلاگ کامنتی تو پست تمدن ایران زمین گذاشته بود که از ایشون هم کمال تشکر رو دارم
موفق و پیروز باشی